فواید نوشیدن آب زیاد برای پوست چیست؟ فواید نوشیدن آب زیاد برای پوست چیست؟

فواید نوشیدن آب زیاد برای پوست چیست؟ چطور این مقاله را با یک محاسبه ساده شروع کنید؟ بدن ما روزانه 1.5 لیتر مایعات را از طریق ادرار از دست می دهد. 0.5 لیتر آب از طریق عرق، 0.3 لیتر از طریق مدفوع و 0.2 لیتر از طریق تنفس از بدن خارج می شود.

با توجه به این ارقام شست، تقریباً 3 لیتر در طول روز از بدن خارج می شود. طبیعتاً مهم است که همین مقدار از طریق غذا و آب آشامیدنی تأمین شود. در واقع نوشیدن ۲ تا ۵ لیتر آب در روز برای حفظ سلامتی ضروری است.

پوست انسان یکی از اندام هایی است که به دلیل قرار گرفتن در معرض نور خورشید میزان تولید آب در داخل آن بسیار بالاست. در نتیجه اگر آب مورد نیاز بدن کافی نباشد دچار خشکی و خستگی می شود.

در کم آبی پوست در معرض دید قرار می گیرد و خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد و شل می شود. همچنین به دلیل اهمیت آب در واکنش سلولی، کم آبی می تواند باعث آسیب سلولی شود. به همین دلیل است که مرطوب کردن بدن و پوست بسیار مهم است.

من فاطمه حبشی متخصص و سخنران زیبایی پوست و مو هستم و در این مقاله به یکی از توصیه های تغذیه ای موثر در سلامتی یعنی اهمیت نوشیدن آب برای سلامتی بدن به خصوص سلامت و شادابی بدن می پردازم. پوست. پس اگر آب نمی خورید حتما این مقاله را تا انتها دنبال کنید.

فواید نوشیدن آب زیاد از طریق پوست خود را نشان می دهد

فواید نوشیدن آب برای بدن چیست؟

نوشیدن آب سموم را از بدن دفع می کند و گردش خون را بهبود می بخشد. سموم از طریق عرق و ادرار دفع می شوند و آب به حل شدن آنها کمک می کند.

همچنین بخوانید : عوارض و خطرات رنگ مو برای افراد خاص

علاوه بر این نوشیدن آب برای عملکرد عصبی بدن ضروری است و کم آبی منجر به سردردهای مختلف و میگرن و در موارد شدید منجر به اختلال در گفتار، حرکت و بینایی می شود.

نوشیدن آب در رفع یبوست بسیار مفید است و به هضم غذا و حرکات روده کمک می کند. دریافت آب کافی به حفظ سلامت کبد کمک می کند. کبد نقش مهمی در چربی سوزی ایفا می کند، بنابراین می توانید وزن و آب خود را کاهش دهید.

علاوه بر این، کلیه ها، قلب، مغز و ریه ها که مهم ترین اندام های بدن هستند برای انجام وظایف خود به آب کافی نیاز دارند.

فواید نوشیدن آب برای سلامت پوست چیست؟

اگر بخواهم بزرگترین راز داشتن پوستی سالم را به اشتراک بگذارم، باید بگویم نوشیدن آب را فراموش نکنید. آب نوشیدنی ای است که قابلیت جذب و رهاسازی برای بدن را دارد. به این معنی که تمام مواد مغذی محلول در آب به راحتی جذب بدن می شوند و در عین حال می توان اثرات مضر بسیاری از داروها و مواد شیمیایی را در بدن خنثی کرد.آب به صورت ادرار و عرق.

همانطور که گفتیم چون آب زیادی از پوست از دست می رود، جایگزینی آب جذب شده بسیار مهم است. در ادامه در مورد فواید نوشیدن آب برای سلامت پوست صحبت خواهیم کرد:

درمان و مدیریت بیماری های پوستی

نوشیدن آب می تواند باعث اگزما شود. سوزش داروی بسیار مفیدی برای آلرژی های پوستی و پسوریازیس و سایر بیماری های پوستی است. سوزش و ترک خوردن پوست در اثر کم آبی یکی از خواص نوشیدن آب برای رفع سوزش پوست است. وقتی بدن و پوست شما به اندازه کافی هیدراته شود، پوست شما علائم کشش بسیار کمتری خواهد داشت.

همچنین بخوانید : چگونه از پوست خود به بهترین شکل مراقبت کنیم؟

یک نوشیدنی ارزان و سالم برای پوست

اگرچه آب نوشیدنی بسیار ارزانی است، اما برای پوست بسیار مفید است. بدون هزینه اضافی از شادابی پوست خود لذت ببرید. همه ما می دانیم که این روزها محصولات مراقبت از پوست چقدر گران هستند. بدون صرف هزینه زیاد پوستی سالم داشته باشید. نوشیدن آب کافی بافت پوست را هیدراته کرده و از آسیب پوست جلوگیری می کند.

استرس و اضطراب را از بین ببرید

خوشبختانه آب یکی از آن عوامل شفابخشی است که بدون توجه به استفاده از آن اثر خود را بر جای می گذارد.

زمانی که استرس دارید، با دوش آب سرد می توانید استرس را از خود دور کنید و با نوشیدن آب، آرامش پیدا کنید. همانطور که می دانید استرس یکی از عواملی است که سلامت پوست صورت را تهدید می کند پس با نوشیدن آب از استرس بیشتر خودداری کنید.

لیفت صورت، آسان و ارزان

از دیگر خواص آب آشامیدنی برای پوست می توان به سفت شدن پوست صورت اشاره کرد، ابتدا صورت خود را با آب گرم بشویید و بلافاصله با آب سرد بشویید. خواهید دید که چگونه پوست شما چسبنده است. آبرسانی به پوست، پوست شما را تمیز و شاداب نگه می دارد.

حتی شستن صورت با آب سرد باعث زیبایی پوست می شود. دو تا سه دقیقه دوش آب سرد راه خوبی برای جوانسازی پوست است.

آب بنوشید و چشمانی زیبا داشته باشید

یکی از فواید پوستی نوشیدن آب تقویت پوست دور چشم است. اگر چشمان شما متورم یا خشک است، فشار دادن آب سرد یا مالیدن یخ روی پوست ممکن است مفید باشد.

پوست خود را جوان نگه دارید

همچنین بخوانید : تاثیر نوشیدن آب بر سلامت پوست و مو

با نوشیدن آب کافی، خاصیت ارتجاعی پوست حفظ می شود، پوست جوان و صاف به نظر می رسد. همچنین مقدار کافی آب از بروز جوش و آکنه و گسترش عوارض جلوگیری می کند. روند پیری را کند می کند و از عمیق شدن چین و چروک های پوست جلوگیری می کند.

نوشیدن آب زخم های شما را التیام می بخشد

همانطور که می دانید، برنزه شدن و مشکلات پوستی مدت زیادی طول می کشد تا بهبود یابد، اما خوشبختانه، می توانید با نوشیدن آب کافی، این روند را تسریع کنید.

نوشیدن آب باید پوست شما را شبیه شیشه کند

فواید نوشیدن آب برای پوست بسیار زیاد است که یکی از آنها درمان آکنه است همانطور که بدن سموم را از بدن دفع می کند، پوست شفاف می شود آب سلول‌های باز پوست را کوچک می‌کند و همین امر باعث کاهش جوش‌های پوستی می‌شود

پوست را در pH نرمال نگه دارید

با حفظ تعادل pH، لکه های پوست کاهش می یابد و پوست درخشان می شود. نوشیدن آب عملکرد سلولی پوست صورت را تنظیم می کند و اسیدیته پوست را در محدوده مناسب نگه می دارد.

با نوشیدن آب پوستی تمیز و شفاف داشته باشید

اگر هر روز آب کافی بنوشید، به تدریج متوجه درخشش پوست خود خواهید شد.

چند لیتر آب در روز باید بنوشید؟

مقدار آب مورد نیاز برای هر فرد متفاوت است. این مقدار با توجه به سن، وزن و سطح فعالیت روزانه هر فرد متفاوت است. این در حالی است که طبق مطالعات، مردان حداقل 3 لیتر و زنان 2.2 لیتر آب دارند. این مقدار بسته به افزایش وزن و فعالیت در طول روز متفاوت است.

برای اطلاعات بیشتر می توانید به دوره های آکادمی فلدورا مراجعه کنید.

نوشیدن آب بیشتر چه فوایدی برای پوست دارد؟


+ نوشته شده در شنبه 21 آبان 1401ساعت 10:44 توسط bahman10 تعداد بازدید : 128 |
صفحه نخست
پروفایل مدیر وبلاگ
پست الکترونیک
آرشیو وبلاگ
عناوین مطالب وبلاگ
درباره وبلاگ

ورود
شناسه :
رمز :

برای عضویت اینجا کلیک کنید
رمز عبور را فراموش کرده اید ؟!
پیوندهای روزانه
آرشیو پیوندهای روزانه
نوشته های پیشین
1402
1401
1400
آمار
افراد آنلاین : 1
بازدید امروز : 10
بازدید دیروز : 9
هفته گذشته : 10
ماه گذشته : 95
سال گذشته : 382
کل بازدید : 1819
کل مطالب : 9
نظرات : 0

RSS

POWERED BY
بلاگ یو

ساخت وبلاگ جدید رایگان وی آهنگ مشاور گروپ دکتر ذهن خرید بک لینک از همه بلاگ اقساط اپل
بستن تبلیغات [X]